Головна / 2018 РІК ЖОВТОЇ СОБАКИ / Новини 2018 / Нові вимоги до робочих програм в 2017-2018 року
c953cb9298eaf88f5a45be08c134bbe7

Нові вимоги до робочих програм в 2017-2018 року

Діючі нові вимоги до робочих програм 2017-2018 року встановлені наказом Міносвіти. Вони засновані на стандартах освіти першого і другого рівня і повинні сприяти створенню авторських документів, повністю реалізують вимоги державного стандарту освіти другого покоління. Основним змістом наказу стали положення про обов’язкове спрощення програм, що розробляються шкільними вчителями для використання в конкретних класах.

Вчителі в своїй практичній роботі часто копіюють рекомендовані типові програми, не переробляючи їх. В результаті з’являються об’ємні документи, практично не використовуються в методичних цілях. Наказ запропонував істотно скоротити програми і зняти з вчителя частина адміністративної навантаження, пов’язаної з їх підготовкою. Метою нововведень стало підвищення якості засвоєння учнями предметів, для цього вчителю надано право відступати від рекомендованих програм і впроваджувати нові стандарти навчання та оцінки знань.

Нові вимоги до робочих програм 2017-2018 року

Суттєвою новинкою стало те, що з 8 раніше обов’язкових для відображення в програмах пунктів залишилося тільки три. В урочному частині це:

  • основний зміст предмета або курсу;
  • плановані результати його освоєння;
  • розбивка курсу за темами з зазначенням кількість навчальних годин, необхідних для вивчення кожної.

Новые требования к рабочим программам в 2017-2018 году

Скорочення обсягу документа направлено на зниження навантаження педагога, і на підвищення якості авторської опрацювання матеріалу. Крім того, робочі програми на 2017 2018 навчальний рік включають обов’язкові елементи позаурочної діяльності, це:

  • зміст позаурочної частини курсу, способи і методи його вивчення в рамках домашньої роботи, форми проведення занять;
  • передбачувані результати проведення позаурочної роботи;
  • тематичне планування.

Нова програма повинна повністю відповідати нормам ФГОС і не відхилятися від рекомендованої типової програми, при цьому вчитель має право творчо переробити обов’язкові формати.

Впровадження нових програм у навчальний процес

Учитель розробляє програму самостійно або у складі робочої групи, спираючись на рекомендовану базову програму, підручники та методичні матеріали. Він має право внести зміни в базову, так і створити на її основі авторську. В програмі обов’язково повинні враховуватися вже наявні напрацювання та навчальний план школи або іншого навчального закладу.

Після розробки програми адміністрація школи проводить перевірку і приймає рішення про можливість її включення в навчальний процес. Разом з нею повинні бути внесені зміни і в переліку підручників, перевагу отримає ті, в яких є методичні матеріали для педагога. Якщо в школі таких підручників немає, їх комплекти повинні бути закуплені. Адміністрація школи зобов’язана затвердити документи не пізніше 31 серпня.

Весь навчальний рік в програму можуть вноситися корективи в частині особливості і термінів вивчення тих чи інших розділів, пов’язані зі швидкістю вивчення матеріалу класом і особливими дітьми. При наявності опрацьованої обґрунтування додаткового затвердження таких змін адміністрацією школи не потрібно.

Адміністрація навчального закладу зобов’язана контролювати створення програми по новим стандартам та її виконання на постійній основі. Також в обов’язки адміністрації входить інформування викладачів про стандарти програм і термінах і підготовки.

Новые требования к рабочим программам в 2017-2018 году

Структура нової програми

Нові стандарти ФГОС зобов’язують в обов’язковому порядку підготувати та внести в навчальні матеріали та шкільну документацію робочу програму по кожному з предметів, що викладаються. Робочі програми 2017-2018 років повинні мати наступну структуру:

  • титульний аркуш, який містить обов’язкові реквізити (найменування школи, автора, предмета, терміну дії програми;
  • завдання вчителя на конкретний навчальний рік і для певного класу. Будь-клас має свої особливості, і вони повинні бути враховані в програмі, як у вигляді упору на окремі теми, так і при визначення часу і глибини їх вивчення;
  • моменти, які адаптують загальну програму під особливих (як обдарованих, так і з ОЦВ) дітей, ці моменти зазначаються у пояснювальній записці до програми. У міру вивчення вона може коректуватися в залежності від розвитку таких дітей;
  • сітка календарного планування, до якої пред’являється ряд вимог, пов’язаних з зазначенням теми кожного заняття, його форми – лекції, бесіди або дискусії, очікуваних від нього результатів;
  • прийоми викладання, орієнтовані на більшому використанні нестандартних видів занять і оцінки;
  • стандарти персональної активності учнів, методи оцінки знань.

Нові стандарти не обмежують вчителів класичними видами занять, можуть бути заплановані дослідження, фантазії, круглі столи, конференції, подорожі. Рекомендується активне використання аудіо та відеоматеріалів, фронтальних методів роботи, наочних посібників, активне залучення учнів у процес засвоєння знань.

Дуже важливо, що програма обов’язково повинна містити систему оцінювання, її критерії. Оцінюються не тільки предметні, але і метапредметные, і особистісні знання. Педагог може вибрати будь-який нестандартний вид перевірки і оцінки знань, від вікторини диктантів.

Документ, створений з опорою на нові правила, має бути не формальним, а застосовуваним на практиці, давати можливість учням краще засвоювати звання, а викладачам оцінювати їх найбільш об’єктивно. Програма повинна вмістити у себе досвід учителя, його стиль роботи, методи викладання, результати підвищення кваліфікації, а також спиратися на впровадження інноваційних технологій. Наказ міністерства робить опор на поєднання особистісних переваг конкретного викладача з теоретичними розробками рекомендованих програм і підручників.

 

Це вас зацікавить

Місячний посівний календар на 2018 рік

Наша Земля — лише частинка всесвіту, яка підпорядковується цього складного організму і його системним космобиологическим …